1. Anvendelsesområde

1.1 Nedenstående handelsbetingelser gælder for alle handler, der gennemføres på webshoppen www.coffeeshoppen.com

2. Betaling

2.1 Betaling sker ved bestilling under anvendelse af betalingskort og MobilePay. Gyldige betalingskort fremgår i forbindelse med kundens gennemførelse af bestillingsproceduren. Ved ønske om betaling ved bankoverførsel kan CoffeeShoppen kontaktes for nærmere aftale.

3. Ordrebekræftelse

3.1 Umiddelbart efter kundens gennemførelse af en ordre registreres ordren hos CoffeeShoppen, og der fremsendes herefter automatisk ordrebekræftelse til den af kunden oplyste mailadresse. Fremsendelse sker senest, når fakturabeløbet trækkes på kundens konto.

4. Leveringstid

4.1 Levering sker normalt fra dag til dag, 1-3 hverdage, såfremt bestilling er modtaget af CoffeeShoppen inden kl. 16.00 på hverdage - fredag inden kl. 14.00 - afsendes de samme dag. Hvor dette ikke er muligt, eksempelvis fordi varen ikke er på lager i tilstrækkelige mængder, sker levering så snart det er muligt.

5. Leveringsomkostninger I DANMARK

5.1 Alle vore forsendelser leveres med GLS, hvilket giver mulighed for tre forskellige leveringsformer: Til en GLS pakkeshop, til en erhvervsadresse eller din private adresse.

5.2 Nedenfor kan læse mere om fordele og procedurer ved de tre forskellige leveringsmetoder:

6. Levering til pakkeshops:

6.1 Den billigste leveringsform.

Gratis ved køb for minimum 499,-

Der findes mere end 1600 pakkeshops i Danmark, Find din nærmeste pakkeshop her >>

Varen kan afhentes indenfor 5 arbejdsdage.

Du modtager advisering på sms og mail, så snart dine vare er klar til afhentning.

7. Levering på arbejdsplads:

7.1 Der er altid kolleger på arbejdspladsen til at tage imod dine vare.

Du er fri for selv at hente dine vare.

Du skal ikke vente på fragtmanden.

8. Levering til din private adresse:

8.1 Få leveret lige til din dør, kræver at du er hjemme på modtagelsesdagen eller påfører ved bestillingen et sted hvor dine vare må stilles såfremt du ikke er hjemme. Alternativt kan der sættes en seddel på dør eller postkasse med fuldmagt til at sætte dine vare et sted: en garage, et skur eller et legehus. Bestillinger med vægt over 20 kg bæres ikke længere end til stueetage.

8.2 Varerne vil blive forsøgt leveret en gang og herefter vil man modtage seddel fra GLS om at kontakte dem med henblik på aftale for ny levering.

8.3 Ved forgæves forsøg hos kunder der bor i en opgang med dørtelefon, vil der blive sendt brev med Post Danmark om at kontakte GLS med henblik på ny levering.

9. Priser på levering i Danmark:
9.1 Minimum 499 kr. til:

GLS Pakkeshop - gratis

Erhvervsadresser - 39 kr.

Privatadresser - 39 kr.

9.2 Under 499 kr. til:

GLS Pakkeshop - 49 kr.

Erhvervsadresser - 59 kr.

Privatadresser - 59 kr.

10. Moms og afgifter

10.1 Oplyste priser og beløb er inkl. 25 % moms og inkl. gældende afgifter.

11. Reklamationsret

11.1 Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

CoffeeShoppen yder to års reklamationsret i henhold til Købeloven. Det fremhæves, at reklamationsretten er begrænset til varens naturlige holdbarhed, og at denne forudsætter, at varen er opbevaret og i øvrigt blevet behandlet korrekt. Det præciseres, at kundens reklamationsret i alle tilfælde bortfalder to år efter leveringen.

11.2 I tilfælde af, at varen er beskadiget ved leveringen, skal dette angives på fragtbrevet, såfremt kunden modtager pakken direkte fra fragtmanden. Umiddelbart efter leveringen opfordre vi kunden til kontrollere, at leverancen er korrekt både med hensyn til kvantum og med hensyn til, om varerne svarer til ordren. Såfremt kunden mener, at dette ikke er tilfældet, opfordre vi til at kunden straks give skriftlig meddelelse til CoffeeShoppen. Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

11.3 Send en mail når en kunde fortryder eller reklamerer:
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

12. Returvarer

12.1 Ved kundens returnering af varer til CoffeeShoppen skal dette ske til følgende adresse: CoffeeShoppen, Grundtvigsvej 5, 5230 Odense M. Det fremhæves, at returnering af varer alene kan ske, hvor dette følger udtrykkeligt af disse betingelser eller, hvor dette på forhånd er aftalt med CoffeeShoppen. CoffeeShoppen accepterer ikke modtagelse af varer pr. efterkrav eller lignende, og sådanne forsendelser vil således blive afvist. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

13. Fortrydelsesretten

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på CoffeeShoppen. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

d) Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@coffeeshoppen.com / +45 66120202. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt i din ordrebekræftelse/vare og nederst i dette dokument her

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

13.1 Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter.

 

13.2 Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for kaffemaskiner og større parti kaffe produkter. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 50 DKK.

13.3 Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

13.4 Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: CoffeeShoppen Fabriksvej 10 5260 Odense S

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

14. Force majeure

14.1 CoffeeShoppen er ikke ansvarlig for forsinkelse eller for opfyldelse af nogen af sine øvriqe forpligtelser over for kunden, såfremt forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes forhold uden for CoffeeShoppen ' direkte kontrol, eksempelvis i tilfælde af strejke, fragtproblemer, leveringssvigt, uheld eller uforudsete omstændigheder hos CoffeeShoppen eller hos CoffeeShoppen ' leverandører eller fragtførere. I sådanne tilfælde udskydes leveringstiden og CoffeeShoppen ' opfyldelse af øvrige pligter, indtil dette kan ske uden hindringer.

14.2 Der tages forbehold for indlysende tastefejl og lignende, hvor kunden vidste eller burde vide at der var tale om en fejl.

 

15. Personlige oplysninger og datapolitik 

15.1 For at en ordre kan gennemføres, skal kunden oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Informationerne anvendes udelukkende til opfyldelse af ordren og, hvis kunden accepterer dette, til udsendelse af tilbud og andet markedsføringsmateriale. De afgivne oplysninger transmitteres og opbevares elektronisk af CoffeeShoppen. Opbevaringen sker i ukrypteret form, men på betryggende vis.

15.2 CoffeeShoppen sælger eller overdrager aldrig kundeoplysninger til tredjemand, og CoffeeShoppen gør ikke sådanne oplysninger tilgængelige for tredjemand.

15.3 I forbindelse med kreditkortbetalingen overføres der visse finansielle data til DIBS, og dette sker via en krypteret SSL-forbindelse i henhold til gældende forskrifter. Transaktionen håndteres via DIBS, og CoffeeShoppen opbevarer ikke kundens kreditkortoplysninger.

15.4 I forbindelse med benyttelsen af www.coffeeshoppen.com lagres cookies på kundens PC, herunder eventuelt i forbindelse med, at systemet skal kunne huske kundens brugernavn og adgangskode.

15.5 Kunden har til enhver tid ret til at få indsigt i registrerede oplysninger om kunden samt til at få foretaget nødvendige rettelser, ligesom kunden har ret til at gøre indsigelse mod fejlagtige registreringer, der ikke er lovpligtige. I sådanne tilfælde rettes henvendelse til den dataansvarlige hos CoffeeShoppen, Grundtvigsvej 5, 5230 Odense M, e-mail info@coffeeshoppen.com. Dertil kan der ligeledes rettes henvendelse ved spørgsmål om beskyttelsen af personoplysninger.

16. Kundeservice

16.1 Vi besvarer mails indenfor 24 timer i hverdagen.

17. Kontrolrapport

17.1 Find information om Fødevarestyrelsens kontrol rapport:    http://www.findsmiley.dk/da-DK/Searching/DetailsView.htm?virk=526962

18. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til CoffeeShoppen på info@coffeeshoppen.com eller på telefon +45 66120202. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:

Forbrugerklagenævnet Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby. Tlf.: 4171 5000 kfst@kfst.dk www.kfst.dk

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos CoffeeShoppen kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@coffeeshoppen.com.

CoffeeShoppen • M.P. Allerups Vej 14  DK-5220 Odense SØ • E: info@coffeeshoppen.com • T: +45 66 12 02 02 • Web: www.coffeeshoppen.com • CVR-nr. 27073123